A hazai dinnyét népszerűsítik

A hazai dinnyét népszerűsítik

Kiváló dinnyetermés várható az idei évben

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. magyar dinnye promóciós programot indított hat kereskedelmi áruházlánc közreműködésével – tudatta a NAK. A kampány célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a kiváló minőségű hazai görög- és sárgadinnyére, valamint megismertesse a vásárlókkal az új fajtatípusokat és termékeket, ezzel is ösztönözve a tudatos vásárlói magatartást.

Az öt nagy magyarországi dinnyetermesztő körzet − Békés, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Tolna, Baranya, Jászság-Heves − termelőinek beszámolói alapján mind minőség, mind mennyiség tekintetében kiváló dinnyetermésre lehet számítani az idén. A termelők kérésére ezért a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és az Agrármarketing Centrum (AMC) Nonprofit Kft. az áruházláncok bevonásával a hazai dinnyét népszerűsítő programot szervez.

A kampányban résztvevő hat kereskedelmi áruházlánc egyöntetűen elkötelezett a hazai termékek értékesítése iránt. A programhoz történő csatlakozással támogatni kívánják a magyar termelőket, és ezzel a vidéki munkahelyek megőrzését, bővítését. Az áruházláncok budapesti és vidéki üzleteiben július 19-e és augusztus 20-a között összesen mintegy 50-60 helyszínen kóstoltatják és népszerűsítik a hazai dinnyét.

Idén görögdinnyét 5600, sárgadinnyét 500 hektáron termesztenek hazánkban, előbbiből 240 ezer, utóbbiból 16 ezer tonna termés várható. Magyarország a 2000-es évek elején több mint 200 ezer tonnás kivitelével még a világ harmadik legnagyobb dinnyeexportőre volt. Az elmúlt években hazánk mintegy 65 ezer tonna dinnyét exportált, ezzel már csak a 11-12. helyet töltötte be a világranglistán. A főbb célpiacaink jelenleg Németország, Lengyelország és Csehország. Magyarországon az egy főre jutó éves dinnyefogyasztás 15 kilogramm körül alakul.

Még nem érkezett hozzászólás!
Legyen Ön az első!

Hozzászólás írása

*