Hatékonyabb lett az ügyintézés
A fogyasztóvédelmi hatósági feladatokat megosztottan végzi idén január 1-jétől a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Pest Megyei Kormányhivatal és az ország 197 járása.
A változások legfontosabb célja – hangsúlyozta lapunknak Tarnai Richárd megyei kormánymegbízott –, hogy a fogyasztók könnyebben intézhessék ügyeiket, valamint hatékonyabbá váljon az ellenőrzések és az eljárások rendszere is.
Fogyasztóvédelmi hatósági ügyekben első fokon a járási hivatalok járnak el. A megyeszékhely szerinti járási hivatalok hatásköre egyes kérdésekben a megye egész területére, míg a többi járási hivatal hatásköre a járás területére terjed ki.
A megyeszékhely szerinti járási hivatal Pest megyében a Pest Megyei Kormányhivatal Érdi Járási Hivatala (Közlekedési és Fogyasztóvédelmi Főosztály). A többi járási hivatalban a hatósági osztályok állnak az ügyfelek rendelkezésére. Panasz bármelyik járási hivatalban benyújtható, fontos azonban tudni, hogy nem minden járás illetékes minden fogyasztóvédelmi ügyben. Egyes kiemelt ügykörökben csak a megyeszékhely szerinti járások rendelkeznek hatáskörrel.
Az ügyfelek személyesen a hatósági osztályon, a kirendeltségeken, a kormányablakokban és a települési ügysegédeknél tudnak tájékozódni és beadványokat leadni.
Másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálya jár el.
Még nem érkezett hozzászólás!
Legyen Ön az első!