Az új központ 11 ezer ügyfelet szolgál ki havonta

Az új központ 11 ezer ügyfelet szolgál ki havonta

A Szigetszentmiklósi Igazgatási Központ új épületét március 3-án, ünnepélyes keretek között adta át Orbán Viktor miniszterelnök. Hangsúlyozta, hogy a céljuk az volt, hogy az átalakított közigazgatás méltó legyen az ezeréves keresztény államhoz, de megfeleljen a 21. századi modern társadalom elvárásainak is.

Az eseményen a kormányfő mellett részt vett Kövér László, a Magyar Országgyűlés elnöke, Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, Handó Tünde, az Országos Bírósági Hivatal elnöke, Polt Péter legfőbb ügyész, Papp Károly országos rendőrfőkapitány, Darák Péter, a Kúria elnöke, továbbá Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár, Bekk Mária, a Szigetszentmiklósi Járási Hivatal vezetője és Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott.

Az átadóünnepségen tartott beszédében Orbán Viktor miniszterelnök úgy fogalmazott, „a kormány olyan államot akar létrehozni, ami élvezi az emberek bizalmát, és segíti a polgárok és a vállalkozások boldogulását”. Hangsúlyozta, hogy a céljuk az volt, hogy az átalakított közigazgatás méltó legyen az ezeréves keresztény államhoz, de megfeleljen a 21. századi modern társadalom elvárásainak is. A kiemelt kormányzati beruházásként kezelt projekt keretében egy komplexumban kapott helyet a Szigetszentmiklósi Járási Hivatal, a Szigetszentmiklósi Járásbíróság, a Szigetszentmiklósi Járási Ügyészség, valamint a Szigetszentmiklósi Rendőrség is. A 270 kormányablak átadásával hivatalosan pedig lezárult a 2011 óta folyó integrált ügyfélközpont-hálózat kialakítása.

A kormányfő emlékeztetett: „a kormányablakok kialakítását Navracsics Tibor miniszter kezdte el, és Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter zárta le”. Hangsúlyozta, „egy digitális kor hajnalát éljük, és a közigazgatásnak meg kell felelnie az új elvárásoknak, ezért a következő évek a digitális ügyintézésre való áttérésről fognak szólni”. Orbán Viktor a közbiztonságról szólva elmondta, hogy „mára több mint 7000 fővel bővült a rendőrség létszáma, és az ország minden településén van állandó rendőri jelenlét”. „Helyreállítottuk a közrendet Magyarországon” – fogalmazott. A miniszterelnök a közigazgatásban, a rendvédelemben és az igazságszolgáltatásban bevezetett életpályamodellre utalva azt mondta, hogy „mára a köz szolgálatát vállalni nemcsak szép hivatás, de kifizetődő is”.

Tarnai Richárd, a Pest Megyei Kormányhivatal vezetője arról beszélt, hogy „korábban inkább kártyavárként építették a közigazgatást, megfeledkezve arról, hogy a cél az emberek szolgálata. 2010-től azonban nagy változás történt: a fejlesztések célja az ügyfelek középpontba helyezése volt. Ennek a folyamatnak volt része a kormányhivatali struktúra, a járási rendszer kiépítése, valamint a kormányablak-hálózat megalkotása is.”

„Bár az igazságügyi igazgatás, államigazgatás és a rendészeti igazgatás különálló területek, de itt egy helyen, az ügyfelek számára praktikusan elérhető formában találhatók meg” – mutatott rá a hivatalvezető. Az új, 7000 négyzetméteres épületben található járási hivatalban 12 munkaállomásos kormányablakot alakítottak ki, ugyanitt helyet kap egy foglalkoztatás- és egy népegészségügyi kirendeltség is. Az új, összesen 3650 négyzetméteres irodatérben 270 ember dolgozik majd. A központban többek között postapont és készpénzes csekkbefizető automata is szolgálja az ügyfeleket, de eleve kényelmes, hogy az említett intézmények egy helyen érhetők el. Az új központ a korábbi tapasztalatok alapján 11 ezer ügyfelet szolgál majd ki minden hónapban. A volt Csepel Autógyár területén álló ingatlan még az 1970-es években épült, a gyár igazgatási épületeként, és sokáig romos állapotban volt. Ezt vásárolta meg a Magyar Állam, és ennek újjáépítését kezdte meg a nyertes cég 2015 augusztusában, hogy tíz hónap múlva megkezdődhessen az A+ minősítésű, lényegében új irodaépület birtokbavétele.

A munka során a komplexum új épületgépészetet és villamoshálózatot, tetőszerkezetet és háromrétegű nyílászárókat kapott. A jól szigetelt tetőn 111 napelemet is elhelyeztek. Ez a korszerű, elektromos fűtő-hűtő rendszerrel együtt jelentősen hozzájárul az épület ökológiai lábnyomának csökkentéséhez, és nagyban redukálja az üzemeltetés költségeit. Természetesen a teljes épület akadálymentes. Az irodák mellett 116 férőhelyes parkolót alakítottak ki, és több mint 2500 m2 zöldterület jött létre 38 új fával és több mint 2000 cserjével.

Még nem érkezett hozzászólás!
Legyen Ön az első!

Hozzászólás írása

*